Кто мешает?
Екомобілебудування є сучасний і перспективний науково-промисловий комплекс машинобудівних, електротехнічних, хіміко-технологічних, електронних, нано-технологічних та інших супутніх напрямків розвитку промисловості.
Матеріали "Про створення перспективних моделей екомобілів та організацію їх серійного виробництва в Україні" були розроблені, як основа для створення державної цільової науково-технічної програми (далі «Проект») і ще в 2006р. пройшли заводську експертизу, а 2008р. і державну експертизу.
Цей «Проект» та супутні напрямки визнані державною експертизою, як «неминучі напрямки розвитку з урахуванням світових тенденцій розвитку», (відгук ВАТ „Укравтобуспром” від 23.04.2008 р., № 434).
За дорученнями Секретаріату Президента України від 30.03.09, № 22028391 - 10К (з червоним грифом "КОНТРОЛЬ") та Кабінету Міністрів від 08.04.09, № 30373/3/1- 08), Міністерство промислової політики 16 липня 2009 р. провело спеціальну нараду "Стан та перспективи розвитку в Україні нової галузі машинобудування - екомобілебудування", де була зроблена відповідна доповідь. Протокольним рішенням наради було доручено: «Державному підприємству „Інститут машин и систем” НАН України, м. Харків, організувати і провести за участю Мінпромполітики та інших зацікавлених міністерств, відомств, підприємств і організацій конференцію з питання «Переваги та недоліки започаткування в Україні нової галузі машинобудування – екомобілебудування». «Проект» підтримали.
НАН України: "Відповідно до доручення Секретаріату Кабінету Міністрів України № 30373/1/1-08 від 17.06.2008 Національна академія наук України розглянула та підтримує розробку концепції Державної науково-технічної програми екомобілебудування"(акад. А. Наумовець, вих. від 17.07.2008р., № 70/1481-5).
Комітет з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва Верховної Ради України: „Ваше звернення щодо необхідності створення в Україні нової галузі машинобудування-екомобілебудування підтримується членами Комітету...” вих. від 14.10.2009р., № 04-31/10-554/221462).
УСПП: «…Актуальність переходу на нові види транспорту для нашої країни є очевидною. Такі світові тенденції, як дефіцит природного палива, його висока ціна, значна забрудненість вихлопними газами, будуть лише поглиблюватися, і єдиною альтернативою має стати створення нових екологічних видів транспорту… вважаємо доцільним всебічно вивчити можливість організації в країні промислового виробництва екомобільної техніки, створення та розвитку галузі екомобілебудування. Просимо додати зусиль щоб справа була зрушена з місця…» (Президент УСПП, Народний депутат України А. Кінах (вих. від 19.10.2010 г., № 05-1-917 на адресу Мінпромполітики.
Однак подальші кроки на шляху створення державної програми Мінпромполітики заблокувало.
Оскільки в міністерстві не знайшлося 95 тис. грн. на доопрацювання авторського варіанту проекту концепції, автор виконав цю роботу самостійно. Але поява доопрацьованого проекту концепції в Мінпромполітики ускладнила пошук мотивацій для відмови в просуванні «Проекту» і «державні мужі» цього міністерства завели справу в глухий кут так «професійно», щоб автор проекту не зміг надалі навіть турбувати шановне Міністерство зверненнями з таких «дрібниць»: "На Ваші неодноразові звернення з означеного питання до керівництва держави, народних депутатів, органів виконавчої влади Мінпромполітики надало листами від 23.10.09.р.,№ 4/5-1-259, від 22.10.09 р., № 21/5-1-432, від 16.07.10 р., №24/5-3-204, від 19.08.10 р., №24/5-3-255, від 17.11.10 р., №21/5-3-204 обґрунтовані роз’яснення..." Згадувані тут листи - це тільки частина відписок та „обгрунтованих роз’яснень” не тільки Мінпромполітики, а і безвідповідальних виконавців Кабінету Міністрів та Секретаріату Президента України на обґрунтовані багаторазові звернення автора. Замість виконання власних протокольних рішень, Мінпромполітики знайшло „підстави” для самоусунення від ролі ініціатора створення Державної програми (лист від 26.04.2011р., № 24/5-3 483).
Цей саботаж та зволікання привели до того, що при майже рівних стартових умовах з країнами Заходу в попередні роки, Україна виявилася відкинутою на кілька років в розвитку цього напрямку.
Згодом Указом Президента України В. Януковичем це Міністерство було ліквідовано, але ні Рахункова палата, ні РНБО не зробили грунтовного аналізу важливості питання ЕЛЕКТРМОБІЛІВ для України
Ситуація не змінилася і після ліквідації Міністерства промислової політики, хоча і констатується, щодо екомобілебудування: «…порушені питання є актуальними та потребують додаткового опрацювання» (лист Першого заступника Міністра Мінекономрозвитку В.А. Копилова від 11.11.2011р., № 3821-25/63).